Lamborghini SCV12 Hypercar testing

  • Track-only limited edition hypercar world première is scheduled for summer 2020
  • The engine is the most powerful V12 from Lamborghini to date
  • Aerodynamic efficiency and higher downforce levels than a GT3 car

Für deutschen Artikel bitte nach unten scrollen.

Lamborghini Squadra Corse’s track-only hypercar, the Lamborghini SCV12, has completed its development programme and is now ready to hit the track for its world première, scheduled for summer 2020. Fitted with the most powerful V12 naturally aspirated engine from Lamborghini to date, the SCV12 – designed by the in-house Lamborghini Centro Stile – is capable of exceeding 830 hp thanks to aerodynamic supercharging at high speed.

The SCV12 benefits from Lamborghini Squadra Corse’s GT motorsport expertise, using its racing experience to produce increased aerodynamic efficiency and higher downforce levels than a GT3 car. The SCV12’s front bonnet has a double air intake and a central rib directing airflow to the ram-air intake scoop located on the roof. This directs dynamic air pressure created by the car’s movement to increase static air pressure in the engine’s intake manifold, creating greater airflow through the engine and increasing power. The car’s clear track intent and aerodynamic efficiency is further enhanced by the prominent splitter at the front, lateral flicks and vertical fins on the side sills, while at the rear is a custom-built carbon fibre rear wing.

Several aspects of the SCV12 have been developed particularly for the hypercar, with specific racing solutions devised by Squadra Corse engineers, including a new fully carbon fibre chassis that allows for a greater power-to-weight ratio as well as the best handling and circuit driving experience.

The lightweight chassis with rear-wheel drive incorporates a sequential six-speed gearbox as a structural element within the chassis, reducing weight and enhancing weight distribution. Pushrod rear suspension is system installed directly on the gearbox, while power is delivered on the track courtesy of specially developed slick Pirelli tyres fitted on magnesium rims (19” front, 20” rear).

The SCV12 will be assembled entirely within the Lamborghini Squadra Corse factory in Sant’Agata Bolognese, as a limited edition. Customers will become members of a very exclusive club: they will participate in advanced driving programmes at some of the world’s most prestigious circuits, with the technical assistance of Squadra Corse engineers and the special tutoring of Emanuele Pirro, five-time winner of the 24 Hours of Le Mans and Lamborghini Squadra Corse Special Projects Consultant.

Lamborghini SCV12: Squadra Corse Hypercar steht in den Startlöchern

  • Premiere des limitierten Track-Only Fahrzeugs im Sommer 2020
  • Stärkster jemals von Lamborghini entwickelter V12 Saugmotor 
  • Aerodynamik und Aufhängungskinematik im Zeichen der Rennprototypen

Der Lamborghini SCV12, das von Lamborghini Squadra Corse entwickelte und vom Lamborghini Centro Stile designte Renn-Hypercar, hat alle Entwicklungstests abgeschlossen und ist bereit für seine Weltpremiere im Sommer 2020. 

Das Fahrzeug trägt den stärksten jemals von Lamborghini entwickelten V12 Saugmotor unter der Haube, der nicht zuletzt dank der aerodynamischen Aufladung bei hohen Geschwindigkeiten über 830 PS liefert. Um die geballte Leistung unter Kontrolle zu halten, kommt ein neues, vom Huracán Super Trofeo EVO übernommenes 6-Gang Doppelkupplungsgetriebe an der Hinterachse zum Einsatz, das mit dem Hinterradantrieb gekoppelt ist.

Herausragend ist auch sein geringes Leistungsgewicht dank einer neuen Carbonfaser Monocoque-Rahmen Generation, speziell für dieses Fahrzeug konstruiert. Für ein Höchstmaß an Agilität und Stabilität sowie ungetrübten Fahrspaß selbst auf anspruchsvollsten Rennstrecken wurden kinematische Lösungen nach dem Vorbild von Rennprototypen eingesetzt, wie etwa die direkt am Getriebe verbaute Push-Rod Hinterradaufhängung. Spezielle Pirelli Slicks mit 19″ Felgen vorn und 20″ Felgen hinten aus Magnesium bringen die Leistung auf den Asphalt.

Die Aerodynamik ist das Ergebnis der GT Rennsporterfahrung von Lamborghini Squadra Corse und sorgt für mehr Effizienz und Abtrieb als ein GT3 Fahrzeug. Die Frontklappe ist mit dem für Huracán Rennfahrzeuge typischen doppelten Lufteinlass mit Mittelsteg ausgestattet, um die Luftströmung zur Lufthutze in der Dachmitte zu optimieren.

Ebenfalls an der Front stechen markante Splitter und Seitenelemente hervor. An den Seiten sorgen vertikale Finnen an den Schwellern für einen optimierten Luftstrom zur Kühlung von Motor und Getriebe. Der große einstellbare Doppelprofil-Heckflügel rundet das Aerodynamikpaket ab.  

Das nicht für den Einsatz auf der Straße bestimmte Fahrzeug wird komplett im Werk von Sant’Agata Bolognese in einer limitierten Stückzahl gefertigt. Kunden werden mit dem Kauf zu Mitgliedern eines exklusiven Clubs, der Zugang zu speziellen Fahrprogrammen gewährt, die den Einsatz des eigenen SCV12 auf den prestigeträchtigsten Rennstrecken der Welt ermöglichen.

Support erhalten die Kunden vom technischen Team von Squadra Corse und Emanuele Pirro, fünffachem Sieger der 24 Stunden von Le Mans und Tutor für die Gentleman Rennfahrer.

images and video Copyright © 2020 Automobili Lamborghini S.p.A.